Emocje – Wypierasz czy pozwalasz?

Przegląd emocji – dlaczego warto to zrobić każdego dnia?

Czy przyglądasz się temu, co czujesz każdego dnia?

Czy jesteś w stanie nazwać uczucia, które Ci towarzyszą?

Pytam bo to właśnie te uczucia determinują Twoje reakcje na nie, te natomiast tworzą Twoje przekonania, pewną prawdę, a przekonania zaś będą popychały Cię do realizowania specyficznych scenariuszy w Twoim życiu.

Część z nich wypłynie z Twojego nieświadomego myślenia o emocjach. 5 głównych uczuć, które czujesz każdego dnia będzie odpowiedzialne za Twoje wyniki i za to jakich działań się podejmujesz lub też nie.

Jeżeli będziesz w stanie ustalić, co to za uczucia i wypisać je, znajdziesz także zestaw myśli, który za nimi podąża. To właśnie są myśli, frazy, słowa i przekonania, które będą uruchamiały w Tobie różnego rodzaju emocje. Jeżeli nie przyglądasz im się każdego dnia, nie analizujesz ich, nie zwracasz uwagi na to co czujesz, a jedynie jakie jest Twoje samopoczucie, nie bierzesz w pełni odpowiedzialności za swoje emocje.

 

Odpowiedzialność za emocje i skuteczne działanie

W jaki sposób wziąć odpowiedzialność za swoje emocje?

  • Po prostu zdecyduj się już teraz, że każdego dnia po zakończonym dniu pracy, zaraz przed pójściem spać zapiszesz 5 głównych uczuć, które czułeś przez cały dzień.

Po 7 dniach takiego zapisywania masz genialną wiedzę na temat tego, co przeważa w Twoim życiu. Jakie uczucia dominują, a co za tym idzie – znajdziesz na tych kartkach odpowiedzi dlaczego “coś poszło i coś nie poszło zgodnie z planem”.

Inwestuj w to tak dużo czasu jak tylko możesz każdego wieczora, aby jak najtrafniej opisać to co czujesz. Możesz pisać swoimi słowami, nikt inny nie musi rozumieć tego, co znajdzie się na kartce.

 

Wyciągnij odpowiednie wnioski

Po 7 dniach przyjdzie czas na podsumowanie tego, co dzieje się w Twoim życiu. Będziesz mieć ogromny wgląd w to co się dzieje w Twoim życiu.

Będziesz w stanie zaobserwować scenariusze, które realizujesz. Jedne z nich będą sprzyjające, inne mniej. Świadomie przypatrz się temu, co się dzieje w Twoim życiu i zobacz czy to faktycznie emocje i myśli, na które chcesz sobie pozwolić, czy być może masz potrzebę zmiany.

Zobacz ile codziennych uczuć jest pozytywne, a ile negatywne. 

  • Ustal następnie jak chcesz się czuć.
  • Wypisz 3 nowe pozytywne uczucia, które chcesz czuć każdego dnia.
  • Następnie gdy to zrobisz odpowiedz sobie na pytanie: “Jak będę myśleć, gdy już tak będę się czuć”.
  • Gdy zapiszesz już te myśli, przepisz je na czas teraźniejszy i powtarzaj je każdego dnia, tak długo, aż staną się one integralną częścią Twojego myślenia.

Działaj.

Ten post ma jeden komentarz

Dodaj komentarz