4 rzeczy, które MUSISZ MIEĆ w swoim biznesie Coachingowym

Tworząc swój biznes coachingowy zapewne zależy Ci na skuteczności, widoczności oraz efektywności Twojego biznesu oraz wszelkich działań, które w nim prowadzisz. Jedną z rzeczy na jaką najbardziej zwracam uwagę jest wewnętrzny system działań w biznesie. W coachingu wygląda to zupełnie inaczej – jest to bardzo prosta wersja działań, które każdy coach powinien prowadzić. Nie mówimy tutaj tylko o regulaminach czy umowach, ale o tym czego używamy w naszym biznesie do działań z klientami.

Pracując z coachami oraz osobami, które działają online zauważyłem, że to aspekt, który pomijają, a okazuje się, że właśnie przez ten jeden błąd jakim jest brak systemu oraz wykorzystania tych elementów, o których poczytasz niżej marnują czas na ogarnianie swojego biznesu zamiast skupiać się na faktycznym działaniu.

 

4 RZECZY, KTÓRE MUSISZ MIEĆ W SWOIM BIZNESIE COACHINGOWYM.

01. STRONA LĄDOWANIA, NA KTÓREJ ZAPISZESZ KLIENTÓW NA DARMOWE SESJE.

Strony lądowania to proste strony zawierające często jedynie nagłówek, paragraf tekstu oraz formularz do zapisania się na rozmowę z Tobą. Darmowe sesje to przepustka do sprzedaży większych pakietów sesji jak również zapisywania klientów indywidualnych. Obecnie darmowe sesje są jedną z najskuteczniejszych metod zapisywania klientów. Więcej na temat takich stron oraz całego systemu możesz dowiedzieć się w kursie: “Jak Zapisywać Więcej Zdecydowanych Klientów?”

Strony lądowania możesz wykonać BEZ DODATKOWEGO PŁATNEGO OPROGRAMOWANIA i będą one działały tak samo dobrze. Jeżeli używasz systemu WordPress czy SquareSpace masz możliwość edytowania swoich stron.

Wystarczy dodać nową stronę, umieścić na niej kalendarz, piękne grafiki pasujące do Twojej marki osobistej, nagłówek, korzyści oraz krótką instrukcję, co powinni zrobić Twoi odbiorcy, aby zapisać się na taką sesję.

 

02. OPROGRAMOWANIE DO NAGRYWANIA SESJI COACHINGOWYCH

Tak! Nagrywanie sesji coachingowych oraz wysyłanie ich na prośbę klienta może okazać się doskonałym dodatkiem dla Twojej oferty. Pomyśl jak uprościć łączenie się z klientem na sesje coachingowe. Jak możesz sprawić, że aspekty techniczne zostaną uproszczone, a Twój klient będzie mógł wybrać z jakiego urządzenia będzie się z Tobą łączył.

Obecnie najbardziej polecane przez nas narzędzie do takich rozmów to darmowa aplikacja Zoom.

 

03. “FREEBIE” COŚ WARTOŚCIOWEGO ZA DARMO.

Pomyśl o tym, co możesz dać swoim klientom za darmo? Zapisują się oni na Twoją listę mailingową, a później możesz zmienić tych odbiorców w klientów. Freebie to inaczej COŚ WARTOŚCIOWEGO ZA DARMO. Inna nazwa to także Lead Magnet. Może to być webinar, darmowe video, darmowy kurs online, bon zniżkowy, .pdf, ebook, rozdział Twojej książki.

Przygotuj wartościową darmową treść dla Twoich klientów i zaproś ich do pobierania w zamian za zapisanie się na Twoją listę mailingową. Do tego możesz użyć różnego rodzaju oprogramowań.

 

04. LINKI DO TWOJEJ STRONY NA KAŻDYM PROFILU SPOŁECZNOŚCIOWYM.

Wiele coachów popełnia ten błąd – skupiają się na swoich social mediach bardziej niż na stronie internetowej. Jedyną właściwą drogą jest wykorzystywanie social mediów do generowania ruchu na stronie internetowej. Oznacza to, że wszelkie profile w social media powinny odnosić do Twojej strony, a nie odwrotnie.

Na Twojej stronie jest cała Twoja oferta. Twoje wpisy oraz wartości. Kursy i inne rzeczy, które oferujesz swoim klientom. To także baza, którą Ty zarządzasz. Oznacza to, że jeżeli kiedyś social media padną, znikną, zawieszą się… to nie będziesz miał dostępu do tych treści.

Twoja strona WWW oraz baza mailingowa to coś czym Ty możesz zarządzać, dlatego tak ważne jest, abyś zawsze generował ruch na stronę. Nigdy odwrotnie.

 

PODSUMOWANIE

Każde z tych narzędzi oraz działań, które możesz się podjąć jest dostępne dla Ciebie już teraz. Pomyśl o krokach jakie możesz podjąć w najbliższych dniach, aby zacząć implementować to wszystko do swojego biznesu. Nie popełniaj błędu, który robi większość osób w branży. Nie odkładaj tych narzędzi i działań na później.

  1. Przygotuj stronę lądowania, dodaj na nią kalendarz przez który odbiorcy będą mogli się zapisywać na darmowe sesje. (A jeżeli chcesz masowo przyciągać nowe osoby – polecam Ci kurs “Jak zapisywać więcej zdecydowanych klientów”
  2. Przygotuj dobre oprogramowanie do prowadzenia sesji oraz do ich nagrywania, dodaj opcję wysłania nagranej sesji do swojej oferty;
  3. Pomyśl o darmowej wartości, którą możesz dać swoim odbiorcom w zamian za zapisanie się na listę mailingową;
  4. Spraw, aby linki do Twojej strony były wszędzie widoczne. Przekieruj cały ruch z Social Mediów na Twoją stronę WWW

Dodaj komentarz